Discovereat: Yeni gastronomik lüks ikincil yollarda seyahat ediyor

Adanali

Global Mod
Global Mod
11 Haziran 2025, 14:33 Çarşamba

| Güncellendi 15: 10h.


Bir bağ veya bir zeytin korusu bir katedralle aynı ilgiyi uyandırabilir mi? Bu soru, şeflerin, yapımcıların, turist ajanların ve gastronomik iletişimcilerin bu hafta Castilla-La Mancha'da katılım için bir araya gelmesini istedi. Kongre, kimlik, bölge ve mutfak arasındaki bağlantıları keşfetmek için Virgilio Martínez, Nacho Manzano, Pedro Sánchez, Nacho Solana veya David Yárnoz gibi figürleri bir araya getirdi. Açık bir sonuç bıraktı: Lüks şekli değiştiriyor. Artık özel ürünler veya muhteşem bir evreleme gerektirmiyor, bir tarla gibi kokuyor, kürlenmiş peyniri biliyor ve yüzüncü bir deponun sessizliği gibi geliyor.

Gastronomi yolculuğun tamamlayıcısı olarak görülmez, motoru haline geldi. Pangea Ajansı'ndan on kişiden sekizi gıda için kaderlerini seçiyorlar. Ve bu seçimde, kırsal alan arazi kazanıyor. Aynı tekrarlanan fotoğrafı bir milyon kez istemeyen, ancak tekrarlanamayan bir deneyim yaşamak için kitlelerden kaçan bir izleyici var. Jaén'deki Bagá restoranından şef Pedro Sánchez, açılış gününde kabaca ifade etti: “Boquería gastronomi turizm mi yoksa gastronomiye karşı terörizm mi?” 2017'de sadece bir düzine yerle açık olan yeri, bugün Avrupa'nın en değerli gastronomik destinasyonlarından biridir. «Jaén'de cami ya da alhambra yok ve belki de bu bize yardımcı oldu. Büyük anıtların etrafına yayılan misafirperverlik her zaman ziyaretçiye saygı duymaz ».

Turiste ve kendisine olan saygı, bölgeye ihanet etmek değildir. Uzak köylerde gastronomik yaratıcılığa bahis oynayan Nacho Manzano veya David Yárnoz gibi aşçıları biliyorlar. Yárnoz, Navarra'daki aile restoranında çağdaş bir alan açma riskiyle karşı karşıya kaldı, «Kolay değildi, bir şehre gitmeyi düşündüğümüz zor bir aşama vardı, ama direniyoruz. Persevere, hedeflere ulaşmanın anahtarıdır ». Bugün iki yıldızı var ve Tayvan'daki modelini çoğalttı. Manzano ise 90'lı yıllarda barları bilmek için Las Pedroñeras'a yaptığı geziyi hatırladı. Diyerek şöyle devam etti: “Açıklamıştı, yetkili mutfak hiçbir yerin ortasında yapılabilirdi.” Kariyeri bu yıl üçüncü yıldız Michelin ile tanındı ve “Doğduğum evde giymek bir onur.”

Her iki projenin de Discovereat'ta ele alınan diğerleri gibi, ortak bir payda var: aile. Klan ile etraflarında küçük bir ekonomi ifade eden bir çekirdek olarak inşa edilen restoranlar. Alto Asón Cantabrian Vadisi'nde Nacho Solana ve David Pérez gibi şefler çıtayı yükseltiyor. Hayvancılık serveti onlara denize yakınlıkları sayesinde tamamlayan etler, peynirler veya tereyağı sağlar. Alto Nason Commonwealth başkanı Jesús Ochoa, “Böyle küçük bir bölgede güçlü iki şefe sahip olmak bir şansdır ve ziyaretçileri çekmek için çok yardımcı oluyor.” Varlığı ayrıca, pilleri koymak için bölgedeki geri kalan otelcilere katkıda bulunur ve çekici bir gastronomik varış noktası oluşturur.


Napa'dan La Rioja'ya



Forum, Peru Cuzco'dan Toskana'dan geçen Napa Vadisi'ne uluslararası başarı örnekleri verdi. Virinio Martínez, 300'den fazla Andean ailesinin işlediği 4.000 metre yükseklikte bir restoran ve gastronomik araştırma merkezi olan bin, bir restoran ve gastronomik araştırma merkezi konuştu. Oraya gitmek, kıvrımlı bir yolculuk ve yüksekliğin kötülüğüne karşı bir kavga anlamına gelir, ancak yine de masaları her zaman doludur. “İnsanlar doğa ile bağlantı kurmak istiyor ve orada size merkezi restoranımızda, Barranco'nun Lima semtinde göremeyen şeyleri gösterebiliriz.” Proje sloganı bunu iyi özetliyor: “Dışarıda daha fazlası var.” Masanın ötesinde gastronomikleri keşfetme daveti ve kesme masasının başını kaldırma ve çevrelerindeki sahip olduklarından yararlanma çağrısı.

California'dan Lindsey Gallagher, 1968'de Amerika Birleşik Devletleri'nden korunan ilk tarım manzarası haline gelen bir bölgenin tarihini gözden geçirdi. Komşu bölgelerde Dünya, lüks yerleşim mahallelerine dönüşmek için kimliğini kaybetmişken, Napa'da korumanın aile şarap imalathanelerinin hayatta kalmasına ve etraflarında yüksek bir gastronomik sahne çimlenmesine izin verdiği. Buraya daha yakın, Rioja, Santiago Vivanco'da, ziyaretçinin acı çektiği deneyimini yaratan bir kitleselleşmeyi önlemeye çağırdı: «160.000 ziyaretçimiz vardı, ancak birçok insan mutsuzdu. Şimdi, 80.000 ile herkes mutlu bırakıyor ». Müzesi, La Rioja'ya bile kendi şaraphanesi etrafında değil, kültürel bir hikaye olarak şarabın etrafında dönüyor. Jaraba veya Fernández Rivera ailesinin ödemesi gibi diğer örnekler çakışıyor: daha fazla alan, daha yakın, daha az kitle.

Viral ağlarda milyonlarca takipçisi ve dünyanın en çok takdir edilen yemeklerin safları ile Taste Atlas fenomeni tarafından tanıtılanlar gibi listelere olan takıntılarımızla bazen desteklenen bir kitle. Kurucusu, yerel gastronominin iyi iletişim kurarsa medyanın ilgisinde Haute mutfağıyla rekabet edebileceğini savunuyor. “San Sebastián'daki turistlerin çoğunluğu Arzak'ta yemek yemeye değil, peynir pastasını denemek istiyor” diyor. Gerçek şu ki, ağlar insanların restoranlara yaklaşma şeklini değiştiriyor. Bugün Google Maps, ayda 2.000 milyon kullanıcısı olan bir vitrin. Birçok kırsal işletme, ücretsiz ve ücretsiz bir araç olduğunda hatalı verileri görmezden gelir veya dahil eder. Elbette, El Molino de Alcuneza şefi Samuel Moreno, “Dikkat çekmeyi düşünmeden önce projeyi iyi inşa etmeye başlamalısınız”.

Son kelime Vocento Gastronomi Genel Müdürü Benjamín Lana, Junta de Castilla – La Mancha ile Discovereat'ın destekçisi idi. “Bu toprağın en önemli manzarası değirmenler değil, insan manzarasıdır.” Kırsal kesimi dekorasyona dönüştürme riski ile karşı karşıya – 'Aziz Emilion etkisi' olarak adlandırıldı, bu da hem museifikasyondan hem de soylulaştırmayı önlemek uygundur. Diyerek şöyle devam etti: “Halkların gerçekliğini korumak için, insanlar ürünü, tarihlerini ve dışarıya heyecanlananları anlatan yaşamak zorundalar.”





Yorum





Bir Hata Bildir