26 Aralık'ta cannelloni yeme geleneği

Adanali

Global Mod
Global Mod
Ana Vega Pérez de Arlucea



27 Aralık 2024 Cuma, 00:09





Yorum








olman gerekiyor kayıtlı Bu işlevselliğe erişmek için.


Giriş yapmak






Her 26 Aralık'ta iki İspanya açıkça birbirinden ayrılıyor. Birinde işe biraz hevesle dönüyorsunuz ve önceki iki günün aşırılıklarını ananas, portakal ve salata ile telafi etmeye çalışıyorsunuz. Balear Adaları belediyelerinin büyük bir kısmı ve Valensiya Topluluğunun bir kısmı olan Katalonya'dan oluşan diğerinde Aziz Stephen kutlanır. Diada de Sant Esteve, bu sefer cannelloni ve tavuk dolması içeren bir Noel ziyafetiyle hizmetini genişletiyor. Bazen tavuğun yerini yuvarlak dana eti, balık suketi veya eğlenceli ruhu olan başka bir yemek alır, ancak cannelloni asla eksik olamaz. Cannelloni olmadan San Esteban olmaz, nokta.

Ben bunu yazarken, hazır ve pişirmeye hazır araba dolusu cannelloni'nin buzunun çözülmesini sakince bekleyenler olacak. Daha az ileri görüşlü olan veya belki de belirtilen tarihteki ritüelleri takip etmeyi seven diğerleri, bu sırada etleri (tavuk, domuz eti, bir parça dana eti ve biraz domuz pastırması), sebzeleri ve temel sakatat notasını (kuzu beyni, tavuk sakatatını veya biraz pate) bir fırın tepsisine yerleştirin. Daha sonra, gerekirse birkaç yemek kaşığı beşamel ekleyecekleri ballı bir dokuya sahip bir saçmalık elde edene kadar her şeyi bir kıyıcı ile birlikte öğütecekler. Bu dolguyu önceden pişirilmiş cannelloni tabaklarının içine koyacaklar, yuvarlayacaklar, sevgiyle bir tabağa yerleştirecekler, her şeyi beşamel ve rendelenmiş peynirle kaplayacaklar ve her şeyi gratine etmek için yemek saatinin gelmesini bekleyecekler ve parmaklarını yalayacaklar. .

Nedenini bana sormayın ama Sant Esteve cannelloni'nin tek sayıda (kişi başı üç veya beş) servis edilmesi gerekir; dolayısıyla o günkü yemeğin geniş anlamda aile yemeği olduğunu ve konukların çok sayıda olduğunu (normalde siz) hesaba katarsanız. alay için cannelloni hazırlamamız gerekiyor.


Domatessiz



Bunları diğer cannelloni tariflerinden ayıran şey, önceden kıyma kullanılmaması, geleneksel rostitte hazırlanmış olması, domates içermemesi ve tabii ki klasik San Esteban atıştırmalıkları olmasıdır. Geçmişte, o bayramda, Noel'de kızartılarak servis edilen kuşun sakatatlarının, boynunun ve kanat uçlarının kullanıldığı 'arròs de colls y punys' (boyun ve manşet pilavı) adı verilen bir yemek yapılırdı. Şimdi cannelloni'nin aynı zamanda bir geri dönüşüm tarifi olarak doğduğu söyleniyor – sözde Nadal'ın escudella'sından kalan etlerden – ama inanın bana: ne 25'inden kalanlar yeterli ne de cannelloni geleneğinin görkemli kökeni onları bazı malzemelerle yapmaya yöneltti. basit kalır.


Her komşunun oğlu gibi, cannelloni'nin de makarna, pizza veya lazanya gibi dünya çapında zafer kazanan bir İtalyan tarifi olduğuna bahse girebilirsiniz. Neyse öyle bir şey yok sevgili okurlar. Yanlış anlaşılma çok eskilere dayanıyor ve bu hepimizin beynine kazınmış durumda, ancak İtalyanları savunmak için onların yalanı yayanlar olmadığını söylemek gerekir.

Çizme ülkesinde cannelloni'nin 1924'te Amalfi'li bir aşçı olan Salvatore Coletta tarafından icat edildiği iddia ediliyor. Bu tarih, 30 Mart 1886'da, sözde yaratılışından 38 yıl önce, “canalonis à la Rossini”nin Barselona'da zaten yenmiş olmasından açıkça anlaşılmaktadır. Özellikle konumu nedeniyle en sofistike ve kültürlü Katalan burjuvazisinin buluşma noktası olan Café del Liceo'da: 1847'den beri açık olan Gran Teatro del Liceo'nun zemin katında. Gösterilerden sonra opera ve aynı zamanda 1881-1888 yılları arasında baş aşçısı olan 'Mösyö' Laffitte'nin Fransız spesiyaliteleri sunduğu zarif bir kafe-restorandı. 'Perdrix au salmis', 'morue à la provençale', 'bouillabaisse' veya 'fricandeau à la marseillase' gibi. Bu tariflerin çoğunun gösterdiği gibi, Laffitte'in Provence mutfağıyla bağlantısı yoğundu ve kesinlikle bu nedenle (Côte d'Azur'da mı doğmuştu?) Lycée mutfağında tipik bir Marsilya yemeği olan cannelloni'yi pişirmeye teşvik edilmişti.

İtalya'da 'cannelloni', cömert büyüklükte makarna ve Fransa'da 'cannelon', doldurulmuş puf böreği silindirleri vardı, ancak 'canaloni' veya 'caneloni' en azından 19. yüzyılın ortalarından beri tipik bir Provençal atıştırmalıktı. Marsilya, Nice veya Arles dışında çok az bilinen bu makarnalar, pişirildikten sonra uzunlamasına bölünerek et, beyin ve kazdan oluşan bir saçmalık ile doldurulan ve daha sonra üzerini peynirle kaplamadan önce tekrar kapatılan çok büyük makarna tüpleriydi. Marsilya'da Maison Rossini olarak bilinen ünlü bir kuruluş tarafından satılan kare şeklindeki makarna tabaklarından da yapılabilirler. Mantı ve cannelloni için makarnalar yapıp, dolma ve pişmiş ograten olarak da satıyorlardı.

Besteci Gioachino Rossini ünlü bir gurme olmasına ve çok sayıda tarifin onun adını taşımasına rağmen (bazı makarnalar da dahil), Rossini cannelloni şans eseri Katalonya'ya sıçrayan bir Marsilya icadıdır. 20. yüzyılın başında son derece moda oldular ve sonunda Aziz Stephen'ın menüsüne dahil edildiler, ancak ilk kez operanın tapınağında ortaya çıkmaları ne kadar da uygundu.





Yorum





Hata bildir